Τα λάθη της γλώσσας του σώματος σου σε επαγγελματική συνέντευξη

Η συνέντευξη για δουλειά είναι μια αγχωτική  διαδικασία, αλλά είσαι καλά προετοιμασμένος. Ξέρεις απ” έξω  τις δέκα λέξεις που μπορούν να σε βοηθήσουν να κερδίσεις τη θέση και είσαι έτοιμος να έρθεις αντιμέτωπος με την ερώτηση «Πώς φαντάζεσαι τον εαυτό σου σε λίγα χρόνια;». Άσε που έχεις κάνει ήδη δύο με τρεις φορές πρόβα μπροστά από τον καθρέπτη τις πέντε απαντήσεις στις πιο κοινές ερωτήσεις που πρόκειται να σου κάνει το μελλοντικό αφεντικό σου.

Με τα λόγια τα πας περίφημα λοιπόν. Γνωρίζεις τι πρέπει να πεις, πώς και πότε να το πεις. Κατά πόσο όμως ξέρεις να χειρίζεσαι σωστά τη γλώσσα του σώματος;

Μπορεί να το αγνοείς, αλλά η στάση και οι εκφράσεις του σώματος και του προσώπου σου είναι εξίσου σημαντικές στο δρόμο για την επιτυχία, καθώς μαρτυρούν πολλά και ενδιαφέροντα στοιχεία σχετικά με το ποιος είσαι, το πώς νιώθεις και το τι σκέφτεσαι τη δεδομένη στιγμή.

Σύμφωνα,  με έρευνα που διεξήγαγε το UCLA, το 55% της επικοινωνίας είναι μη λεκτική, γεγονός που δυσκολεύει τη θέση σου σε στρεσογόνες καταστάσεις. «Όταν αισθάνεσαι απειλή, το ένστικτό σου σού υπαγορεύει να προστατέψεις τον εαυτό σου και να αμυνθείς. Αποτέλεσμα; Να υιοθετήσεις στάσεις που δείχνουν αδυναμία και έλλειψη αυτοπεποίθησης», εξηγεί ο Andy Mangum, επικοινωνιολόγος και καθηγητής επικοινωνίας στο κολέγιο Brookhaven στο Ντάλας.

Για να μετριάσουμε, λοιπόν, το άγχος σου και τα αποτελέσματα αυτού, ώστε να έρθεις ένα βήμα πιο κοντά στο στόχο σου, ανακαλύψαμε τα πέντε πιο συνηθισμένα λάθη που ενδέχεται να κάνεις σε μια συνέντευξη με τη γλώσσα του σώματος.

Eye contact

«Τα 2/3 των υποψήφιων που καλούνται σε συνέντευξη για δουλειά αποτυγχάνουν στο κομμάτι της οπτικής επαφής», σημειώνει ο Crystal Barnett, HR manager στην εταιρεία Insperity και προσθέτει: «Αποφεύγουν να κοιτάξουν τον άνθρωπο που έχουν απέναντί τους στα μάτια, όταν του μιλούν ή τους μιλά, κυρίως λόγω στρες και αμηχανίας, παρά λόγω έλλειψης σεβασμού.Με τον τρόπο αυτό δείχνουν ότι κάτι κρύβουν, ότι δεν έχουν μεγάλη αυτοπεποίθηση ή ότι δεν βρίσκουν ενδιαφέροντα όσα λέει ο συνομιλητής τους».

Χαμόγελο

Όταν τέσσερις στους δέκα HR managers συμφωνούν ότι το να μην δείξεις το πιο λαμπερό σου χαμόγελο στον άνθρωπο που σου παίρνει συνέντευξη αποτελεί κόκκινο πανί για σένα, τότε καταλαβαίνεις ότι με την στραβομουτσουνιά και τη σοβαροφάνεια κανείς δεν πήγε μπροστά. «Πρόσεξε μόνο μην το παρακάνεις ή μην φανεί ότι χαμογελάς προσποιητά», σε προειδοποιεί η Charlotte Westerhaus-Renfrow, βοηθός καθηγητή στη διοίκηση επιχειρήσεων στο πανεπιστήμιο της Ιντιάνα.

Νευρικές κινήσεις

Από το να κουνάς το πόδι σου κάτω από το γραφείο και το να χτυπάς τα δάχτυλα του χεριού σου πάνω σ” αυτό μέχρι το να μην βολεύεσαι στην καρέκλα και συνεχώς να κουνιέσαι δεξιά – αριστερά, μπρος – πίσω, αποτελούν νευρικές κινήσεις, που αποκαλύπτουν απευθείας το άγχος, την αμηχανία και τη νευρικότητά σου. Ο Michael Plummer, CEO της εταιρείας μάρκετινγκ Our Town America, σου προτείνει να καθίσεις στην καρέκλα, όχι σταυροπόδι, αλλά με τα πόδια παράλληλα να πατούν καλά στο πάτωμα και τα χέρια ακουμπισμένα στην κοιλιά σου.

Σταύρωμα των χεριών

Σχεδόν η πλειοψηφία των εργαζομένων που ασχολείται με τη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού συμφωνεί ότι το να σταυρώνει κάποιος τα χέρια του στο στήθος, όταν του μιλούν ή όταν μιλάει εκείνος είναι κακό σημάδι. «Φανερώνει αλαζονεία, βαρεμάρα, μπλοκάρισμα», διευκρινίζει ο συγγραφέας του βιβλίου “Culture Crossing: Discover The Key To Making Successful Connections In The New Global Era” Michael Landers, τονίζοντας ωστόσο ότι πρόκειται για παρερμηνεία μιας κατά τ” άλλα αθώας κίνησης. «Η έρευνά μου μού έχει δείξει ότι οι περισσότεροι σταυρώνουν τελικά τα χέρια τους είτε επειδή έτσι βολεύονται και νιώθουν άνετα, είτε επειδή μπορεί να κρυώνουν».

Καμπούριασμα

«Πρώτον, υποδηλώνει συστολή. Δεύτερον, βαρεμάρα. Τρίτον, κούραση. Τέταρτον, χαμηλή αυτοπεποίθηση. Πέμπτον, το πόσο άβολα και αμήχανα νιώθεις», διευκρινίζει ο Dawn Rauhe, CEO στην εταιρία παροχής Υπηρεσιών Ανθρώπινου Δυναμικού, Alexander Mann Solutions.

YOGA with FRANKIE