Σημάδια που δείχνουν οτι η σχέση σας είναι τοξική

Διαβάστε τα 6 σημάδια:

 

Διαβάστε  6 σημάδια:

1. Μειώνει συχνά τα συναισθήματά σας και σας κάνει να νιώθετε ότι αντιδράτε με υπερβολικό τρόπο.

Επειδή οι συναισθηματικοί χειραγωγοί ενδιαφέρονται μονάχα για τις δικές τους ανάγκες και επιθυμίες, εάν προσπαθήσετε να μιλήσετε με ειλικρίνεια μαζί τους, για τις στιγμές που νιώθετε πληγωμένοι ή μειωμένοι, θα απορρίψουν τους ισχυρισμούς σας ως ανοησίες ή υπερβολές. Μάλιστα όταν τα λένε αυτά είναι πάρα πολύ ήρεμοι, ενώ εσείς νιώθετε ένταση και εκνευρισμό, οπότε αρχίζετε να αναρωτιέστε αν έχουν δίκιο.

2. Σας μειώνει «με τρόπο» μπροστά σε οικογένεια και φίλους.

Εάν διαρκώς σας προσβάλλει ή σας κοροϊδεύει όταν βρίσκεστε σε δημόσιους χώρους, το πιθανότερο είναι πως σας χειραγωγεί. Αυτού του είδους οι άνθρωποι τρέφονται από τις ανασφάλειές σας, αλλά οι τακτικές που χρησιμοποιούν είναι τόσο έξυπνες, ώστε οι δικοί σας άνθρωποι νομίζουν πως συμμετέχετε στο «αστείο», ενώ εσείς αισθάνεστε στην πραγματικότητα πληγωμένοι και ντροπιασμένοι.

3. Σας κατηγορεί για την κακή του / της συμπεριφορά.

Οι χειραγωγοί ποτέ δεν αναλαμβάνουν την ευθύνη των πράξεών τους, μονίμως φταίει κάτι που εσείς κάνατε ή είπατε. Και το χειρότερο είναι πως σας κάνουν να πιστεύετε ότι, όντως, εσείς ευθύνεστε. Μόνο που «δεν μπορείτε να αναγκάσετε κανέναν να συμπεριφερθεί όπως συμπεριφέρεται»

4. Αρνείται να σας δώσει εξηγήσεις και συχνά λέει «δεν θα καταλάβεις».

Το «δεν θα καταλάβεις» είναι το επιχείρημα που ουσιαστικά σημαίνει ότι δεν έχει την παραμικρή επιθυμία για γνήσια, αυθεντική επικοινωνία μαζί σας.

5. Μονίμως βρίσκεται ένα βήμα παραπάνω από εσάς.

Είχατε μία κακή μέρα στη δουλειά; Η δική του / της ήταν πάντα χειρότερη. Γιαυτό δεν θα σας παρηγορήσει, αλλά θα αρχίσει να μιλάει για το δικό του «δράμα».

6. Αλλάζει συμπεριφορά μόλις αισθανθεί ότι σας χάνει. Αλλά για λίγο: μόλις σας «ξαναδέσει», επανέρχεται στις παλιές, κακές συνήθειες.

Οι χειραγωγοί είναι δεξιοτέχνες στο να αντιλαμβάνονται πότε είναι έτοιμο να τους εγκαταλείψει το θύμα τους και αμέσως αλλάζουν συμπεριφορά για να το κρατήσουν. Φτάνουν μάλιστα στο σημείο να απολογηθούν (γενικώς και αορίστως, όμως) αλλά μόλις πετύχουν τον στόχο τους, κατά κανόνα ανακτούν την παλιά συμπεριφορά τους.

Πως να το αντιμετωπίσετε;

1. Πιστέψτε στον εαυτό σας και ενισχύστε την αυτοεκτίμησή σας. Να δίνετε σημασία σε κάθε τι θετικό που σας λένε άνθρωποι εκτός σπιτιού (π.χ. στη δουλειά σας, η λοιπή οικογένεια και οι φίλοι σας) και να το υπενθυμίζετε συνεχώς στον εαυτό σας. Να επιδιώκετε να σας λένε θετικά πράγματα (π.χ. ρωτήστε τους φίλους σας τι τους αρέσει σε εσάς).

2. Καλλιεργήστε την εσωτερική σας γαλήνη. Να αμφιβάλλετε για κάθε τι που σας λέει. Δημιουργήστε γύρω σας μία νοερή «ασπίδα προστασίας», που δεν θα επιτρέπει στα σκληρά λόγια του  της συντρόφου σας να σας πληγώσουν. Και να τον  /την παρατηρείτε σαν να είναι ένας ξένος, παύοντας να αντιδράτε συναισθηματικά στα λόγια του.

3. Προσπαθήστε να βελτιώσετε την επικοινωνία σας. Ρωτήστε τον / την αν ενδιαφέρεται να βελτιώσετε την επικοινωνία σας ως ζευγάρι.

Αν συμφωνήσει, αρχίστε λέγοντας «ένιωσα… (π.χ. πληγωμένος / η) όταν εσύ…. (π.χ. ακύρωσες, είπες). Θα προτιμούσα να…. (π.χ. κάνουμε, αλλάξουμε)» και συνεχίστε αναλόγως με τις αντιδράσεις του.

Αν διαφωνήσει ή δείξει εκνευρισμένος / η, σταματήστε αμέσως τη συζήτηση και απομακρυνθείτε. Αν θυμώσει και αρχίσει να αμύνεται, εννοείται ότι θα διακόψετε αμέσως τη συζήτηση, αλλά ταυτόχρονα έχετε πολλά να ρωτήσετε τον εαυτό σας, με πρώτο γιατί βρίσκεστε σε αυτή τη σχέση.

ΠΗΓΗ: http://healthmag.gr

YOGA with FRANKIE